14 Ekim 2016 Cuma

Eroinle Dans-Canan Tan


Canan Tan Türk kadın yazarlar içinde önemli bir yere sahiptir. Bir romanını okuyanların diğerlerini de merak ettiği yazar ele aldığı konuları büyük bir ustalıkla yansıtmaktadır.Aşka, umuda, hayatın engebelerine, topluma ayna olan kitaplarını her okuduğumda durup tekrar tekrar düşündüren, uzun süre  akılda kalan konulara sahip romanları yazarın ustalığının yansımasıdır. Okuduğum tüm kitaplarını düşününce aklımdan hiç gitmeyen bir konuya sahip olan"Alevden Küle Eroinle Dans" ilk sırayı kapmış durumda. Her romanında ayrı bir hüzün sarıyor okuyanı. Hüzünler arada bir dağılırken bol bol da sorguluyorsunuz.
"İyi ki ben değilim." ya da " Keşke o ben olsaydım.", "Ben olsaydım ne yapardım, nasıl davranırdım"," Neden öyle yaptı, olmamalıydı, bunu yaşamamalıydı" gibi sorgulamaların, yüzleşmelerin içinde buluyorsunuz kendinizi.
Romanda eroin bağımlılığı, bağımlılığa giden yolda adım adım ilerleyen Eylül'ün hikayesi anlatılıyor. Eylül, üniversiteye başladığında kaldığı bir yurtta tanıdığı, zamanla arkadaşlıklarının pekiştiği Dünya adlı bir kızın peşinden karanlık bir dünyaya yuvarlanıyor. Bakalım Eylül yuvarlandığı çukurdan çıkabilecek mi, çıkarabilecekler mi?
Romanı okumanızı  belki çok klasik bir söylem olacak ama "şiddetle öneririm."

Yazarın okuduğum diğer romanları:
Kelepçe
Piraye
Yüreğim seni çok sevdi
En son yürekler ölür
İz




Hiç yorum yok: